گزارش صعود به قله داراب شاه(انالوجه)

موضوع:                         گزارش برنامه شاهانکوه

میعادگاه:                      دروازه تهران  اول انوشیروان
وسیله نقلیه:                مینی بوس+سواری
تعداد نفرات:                 ۲۱ نفر

برای صعود به این کوه راههای مختلفی وجود دارد که آسان ترین مسیر برای صعود به قله اصلی از روستای انالوجه در دامنه جنوبی این رشته کوه می باشد. در ارتفاع حدود چهار هزار متری قله دالانکوه بقایای آثار یک ساختمان قدیمی مشاهده شده که طبق تاریخ شفاهی موجود بر سر زبان مردم روستای انالوجه قلعه ای بوده که متعلق به شاهی به نام دارابشاه می باشد و آجرهای آن در دشت چاله گاو در منطقه کوره آجر پزی که الان آثار آن موجود است پخته می شده و با خرجین های کوچکی که بر روی بزهای در حال چریدن بسته بوده اند به قله انتقال داده شده است و هر بز دو آجر را در حال چریدن به قله حمل می نموده است.

از این جهت در روستای انالوجه به قله دالانکوه قله دارابشاه نیز گفته می شود. ضمنااین قله زیبای مخروطی شکلی است که به دلیل شباهت ظاهری آن به دماوند اصفهان معروف است.

چل گاو یا چاله کاو دشتی پر از چشمه و مرغزار و گیاهان کوهستانی منطقه است که در بین دو رشته کوه در میانه ارتفاع دالانکوه قرار دارد که مکان گردشگری چل گاو همه ساله پانزده خرداد پذیرای جمع کثیر کوهنوردان و گردشگران است . مسئولیت برگزاری و مدیریت این مراسم با روستای انالوجه است.

شرخ گزارش صعود به قله دراب شاه(انالوجه)

ساعت ۵.۱۵ صبح از مبدا دروازه تهران به مقصد روستای انالوجه واقع در اوایل جاده داران حرکت کردیم.
بعد از دوساعت و هشت دقیقه به روستای انالوجه رسیدیم.

بر خلاف تصور ما برفی در منطقه دیده نمی شد.بسیار جای تاسف داشت.

بعد از تجهیز و آماده شدن نفرات،
نحوه‌ای صعود و یادآوری های لازم جهت نظم و امنیت توسط سرپرست برنامه گفته شد.

سر قدم و ته قدم و مسئول فنی نیز مشخص شد.
هوا صاف و آفتابی بود.

حرکت از انتهای روستا در ساعت ۸.۱۰ شروع شد.

باشگاه کوهنوردی پرواز-آنالوجه

با پیمایش بیست دقیقه و گرم شدن دوستان در جایی مسطح و مناسب با حرکات ورزشی و کششی بدنها آماده شد.

هوا کمی سرد بود و وزش ملایم باد سرد همراه ما بود.

با ورود به دره با همخوانی دوستان ترانه های زیبا خوانده میشد که گوش نواز بود.

باشگاه کوهنوردی پرواز-آنالوجه

در ساعت ده و بیست دقیقه به چال گاو رسیدیم که با وجود دو چشمه آب و آبش خورهای پله ای منظره زیبایی را ایجاد کرده بود.

با استراحتی چند دقیقه‌ای‌ و تجدید قوا بطری های آب را از چشمه پر کردیم. و آماده ادامه صعود شدیم.

هرچه پیش میرفتیم شیب بیشتر میشد.

نزدیک قله یا در اوایل خط الراس دو حفره عمیق دیده میشد که هر بیننده را شگفت زده میکرد.جوری که نگاه به این دو حفره عمیق دلهره آور بود

باشگاه کوهنوردی پرواز-آنالوجه

از سمت راست حفره ها به سمت شمال قله حرکت کردیم تا در اصل از مسیر امن تری به قله برسیم.

میشد از خط الراس هم به قله رسید ولی کمی وقت گیر و فنی میشد.

ترجیحا مسیر پایین دست قله بهتر بود.

همنوردان شرکت کننده با تلاش و همتی که داشتن در ساعت ۱۳.۴۸ ظهر جمعه موفق به فتح قله داراب شاه (آنالوجه)
شدند.

باشگاه کوهنوردی پرواز-آنالوجه

حس زیبایی دوستان را در بر گرفته بود.
چقدر تماشای دور دستها و ایستادن بر قله آنالوجه لذت بخش بود.

با انجام مراسم قله و تبریک به همنوردان بابت این صعود نوبت عکاسی رسید.
با به تصویر کشیدن این لذت و شادی دوستان لحظات خودشون را با دیگر عزیزان همنورد تقسیم کردند.

و آنها را در این برنامه و خاطراتش شریک کردند.

مسیر فرود نیز از همان مسیر صعود انجام گرفت. البته با حمایت نفر به نفر و دقت صورت گرفت.
در ساعت ۱۶.۲۰ به محل استقرار کوله ها در بالای چشمه چال گاو رسیدیم.

جای خوبی برای جشن گرفتن با ناهار و خوراکیهای خوشمزه بود.

بعد از صرف ناهار و نوشیدنی در هنگام غروب خورشید به مسیر بازگشت ادامه دادیم.
شب شده بود و مهتاب خود نمایی میکرد.
چقدر سکوت کوهستان در زیر نور ماه تابان زیبا و دیدنی بود.

در نهایت در ساعت ۱۹.۵ دقیقه به وسیله نقلیه رسیدیم.

خوشحال بودیم که همگی با سلامتی و موفقیت یک صعود را به پایان رساندیم.
در ساعت ۹.۴۰ دقیقه به مبدا سوار شدن رسیدیم.
با خداحافظی و دعای خیر برنامه صعود به قله آنالوجه توسط باشگاه کوهنوردی پرواز به خوبی و خوشی به پایان رسید.

مسر gps آنالوجه

Powered by Wikiloc

یک دیدگاه درباره ی “گزارش صعود به قله داراب شاه(انالوجه)