گزارش برنامه صعود به قله تشگر هرمزگان

مشخصات کلی برنامه:

موضوع:                       گزارش برنامه صعود به قله تشگر (طرح سیمرغ)

نوع و سطح برنامه:       سنگین

تاريخ اجرای برنامه:       ۱۳۹۷/۱۰/۱۹

میعادگاه:                     ترمینال کاوه

وسیله نقلیه:              اتوبوس

سرپرست:                   صالح کابلی

گزارش نویس :         خانم زهره سلطانی

گزارش برنامه صعود به تشگر بام استان هرمزگان

بندرعباس . سیاهو . روستای زاکین .

۴ بعداز ظهر روز چهارشنبه ۱۹ دیماه در حالیکه رحمت الهی برسرمان میبارید ترمینال کاوه را به مقصد بندرعباس ترک کردیم.
۱۴ نفر همنورد وسه نفر مهمان از تهران از همسفران نیک مان بودند.
ساعت ۶ صبح ابتدای سیاهو پیاده شدیم.علیرغم تصورمان از اینکه منتظر هوایی گرم و بندری باشیم ،با چه هوای سرد و بادی ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر مواجه شدیم که از شروع تا پایان برنامه ادامه داشت.!
از سیاهو تا روستا ۱۵ کیلومتر میباشدکه
حدود ۴۵ دقیقه با نیسان به ابتدای جاده کوهستان رسیدیم .
ساعت یک ربع به هشت استارت از دامنه کوهستان بارتفاع۰ ۱۶۴ متر در میان باغات زیبای نخل و نارنگی شروع شد.
ساعت ۸.۳۰ نرمشی برای گرم کردن و آماده صعودی بینظیر شدیم.
ساعت ۹.۳۰ استراحت وتوقف برای صبحانه داشتیم
وساعت ۱۰ ادامه مسیر .
ساعت ۱۲ به کلبه های چوبی زیبا که محل استراحت کوهنوردان بود رسیدیم. ارتفاع ۲۵۵۰
ادامه مسیر سه ساعت تا قله بود . حدود یک ربع به سه ، قله زیبای تشگرTashger را درهوایی سرد ملاقات کردیم .پس از گرفتن عکسهایی یادگاری ساعت ۳.۳۰ قله را بسمت کلبه ها فرود آمده ،( ساعت
۶.۳۰) پس از کمی استراحت راه طولانی را تا ابتدای روستا که نیسان منتظرمان بود .( ساعت ۲۳ .)
خسته اما با دلی شاد از اینکه صعودی خاطر انگیز وسالم وایمن را به دیگر صعود هایمان اضافه کرده بودیم سوار بر نیسان شده وساعت ۲۴ به خانه ایی در روستای زکین شبی فراموش نشدنی را به استراحت گذراندیم .
از اینکه کوهنوردان همیشه سحر خیز هستند صبح زود برای صبحانه ودور همی دیگر با چهرهایی شاد در کنار هم روزی دیگر را به عصر رسانده وساعت ۱۷ سوار بر اتوبوس و ساعت ۶ صبح به اصفهان زیبا رسیدیم.
وسفر باز به پایان آمد ودگر بار به زنجیره عشق حلقه ای تازه زدیم تا که شکرانه زخاطر نرود وخدایی که همین نزدیکی است .
خاطرات خوب همیشه سبزند.

افراد شرکت کننده .
آقایان:
محمود عشاقی . حسن مبارکی . حسین ذوالفقاری . علی عبدالهی . داود کمالی . حسین پورجمشید . علیرضا دادخواه . صالح کابلی . حامد جدیدی . منصور قیصری. علی صرامی . علی حجازی حجازی