گزارش برنامه مارشنال

میعادگاه:          فلکه احمد آباد خیابان جی
وسیله نقلیه:     مینی بوس
ابتدا مروری بر موقعیت جغرافیای مارشنال
کوه مارشنال در شرق روستای زفره اصفهان قرار دارد و به رشته کوه های کرکس متصل و با ارتفاع ۳۳۳۰متر مرتفع ترین قله میباشد
این کوه از کوه های استراتژیک اصفهان است که بر روی آن سایت های مخابراتی و نظامی احداث شده و صعود بر آن نیازمند مجوز از ارگان های مربوطه است که این امر باعث شد به خاطر عدم مجوز،ما برنامه صعود را روی قله فرعی مارشنال اجرا کنیم.
و اما اصل گزارش:
طبق برنامه ساعت ۶ همه همنوردان خوش قول در وعده گاه حاضر شدند و ساعت ۶:۱۰ دقیقه مینی بوس به مقصد نیسیان و روستای زفره به حرکت در آمد.
این مسیر ۳ ساعته با وجود همراهان شاد و شوخ طبع بسیار کوتاه به نظر آمد.
در ساعت ۹ صبح از ماشین پیاده شدیم و با راهنمایی سر قدمِ برنامه استاد عشاقی،در سایه یکی از کوه ها نرمش قبل از صعود را اعمال کرده، سپس مسیری ۴۵ دقیقه ای را به منظور صرف صبحانه طی کردیم.
و در سایه درختان زیبای گردو و کنار چشمه،با صبحانه تجدید نیرو کردیم.
این مسیر زیبا،هوا دلپذیر و درختان گردو در دامنه کوه،با تک برگ های زرد خود،امدن پاییز کوهستانی را به رخ ما میکشیدند.
بعد از صرف صبحانه دوستان همنورد با انرژی مضاعف عزم صعود کردند.
با مسیر یابی خوب سر قدم راهی متنوع را تجربه کردیم.
مسیری بسیار بکر و زیبا
مثل قسمت های مسطح شده بر اثر باران،بر فراز بلندی
وجود صخره های فرسایش یافته و آماده ریزش،با تکه سنگ های برنده،وجود گون های کوچک و بزرگ و گیاهان با بوهای تند خود زیبایی مسیر را دوچندان میکرد
ضمن اینکه این بوها و گرده های گیاهان باعث عطسه همنوردان و خنده های ما میشد.
ما در ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه به قله فرعی مارشنان رسیدیم، استراحت کردیم،
میوه و خوراکی تناول کردیم و از سنگینی کوله کاستیم
و با مهروزی جناب رحمتی فالوده خربزه ای گوارا بر بدن زدیم
مراسم صعود را اجرا کردیم و شادمان قصد فرود کردیم
سر قدم با مشورت همنوردان مسیری میانبر و به اصطلاح مالرو انتخاب و اعضا را به سلامت به سمت چشمه هدایت کردند.
اعضا گروه در ساعت ۲:۴۵دقیقه مشغول به صرف ناهار شدند.
حدودا دوساعتی سپری شد
و در ساعت ۴:۳۰دقیقه خانم یراقی سرپرست محترم ندای حرکت به سمت ماشین دادند.محل را از زباله ها پاک سازی کردیم و
در مسیر سنگلاخی که حاصل از سیل بود به سمت ماشین حرکت کردیم و در ساعت ۵:۳۰ دقیقه سوار مینی بوس شدیم
مسیر بازگشت هم با مرور خاطرات صعود و شیطنت اعضا دلچسب و بدون خسته گی طی شد و در ساعت ۸:۱۵ دقیقه همه گی سالم و سلامت و شاد به همان وعدگاه صبح رسیدیم.