گزارش صعود به قله مارشنان

برنامه گروه این جمعه صعود به قله مارشنان بود.اين كوه به ارتفاع ۳۳۳۰ متر در شرق روستای زفره اصفهان واقع شده است. براي صعود اين قله مي توان به روستاي زفره و مارشنان واقع در جبهه شمالي كوه رفت. در سالهاي اخير به علت وجود برخي تأسيسات نظامي در قله اين كوه، بايد قبلاً مجوز لازم را گرفت. جهت رسیدن به تأسیسات روی قله، جاده ای در دل کوه احداث شده است.
صبح جمعه ۲۱/۰۷/۹۱ ساعت۶:۳۰ دقیقه صبح البته با ۳۰دقیقه تاخیر از میدان احمداباد ابتدای خیابان جی با ۱۲ نفر از دوستان با مینی بوس به سمت روستای زفره حرکت کردیم.
در طول مسیر از جاده های زیبا ی کوهستانی  بیابانی عبور کردیم و پس از طی مسافتی درختان زیبا  و سر سبز پدیدار شدند
بالاخره در ساعت ۸ صبح  به روستای زیبای  نیسیان رسیدیم روستایی  با خانه های قدیمی  و درختان سرسبز گردو .
پس از توقف کوتاهی در روستا دو نفر از اعضای گروه به ما ملحق شدند و پس از خرید نان برای صبحانه حدودا ساعت ۸:۲۰ دوباره به سمت کوه مارشنان به حرکت ادامه دادیم
تا قسمتی از مسیر را با مینی بوس به سمت کوه حرکت کردیم ولی باقیمانده مسیر تا نزدیک کوه حرکت با مینی بوس مقدور نبود بنابراین همگی از ماشین پیاده شده و به سمت کوه مارشنان حرکت کردیم
در طول مسیر مناظر فوق العاده زیبا و چشم نوازی بود از جمله چشمه درختان وکوه های در طول مسیر، همچنین درختان گردوی زیبایی که به خاطر فصل پاییز، برگهای زرد و وسبزشان واقعا زیبا و رویایی بود.
پس از طی مسافتی تا نزدیک کوه به چشمه زیبایی رسیدیم که همگی توقف کرده و به صرف صبحانه مشغول شدیم.
بعد از کمی استراحت و خوردن صبحانه همه دوستان به جز یک نفر برای صعود به قله آماده شده و حدودا ساعت ۱۰ راه افتاده و راس ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه با ارتفاع ۳۲۰۰ به قله رسیدیم و پس از برگزاری مراسم قله و دقایقی استراحت ساعت ۱۲:۱۵ برای برگشت به سمت پایین حرکت کردیم.
ساعت ۱:۳۰ دقیقه بچه ها با کمی فاصله از یکدیگر به پای چشمه رسیدن و همگی بعد از صرف چای برای خوردن نهار آماده شدن .پس از صرف نهار بچه ها هر کدوم به کاری مشغول شدند بعضی استراحت و بعضی سرگرم بازی شدند تا ساعت ۴ .
ساعت ۴ به سمت مینی بوس حرکت کردیم .حدودا ساعت ۵ به محل قرار رسیدیم و بچه ها یکی پس از دیگری به محل قرار رسیدن ولی ۲ نفر از دوستان به دلیل تلاش فراوان برای جمع آوری گردو با تاخیر به محل رسیدند و بعد از جمع شدن همه اعضا ساعت۵:۲۰ دقیقه به سمت روستای نیسیان حرکت کردیم در روستا بعد از جداشدن آقای فتاحی و آقای قائدی از گروه به سمت اصفهان حرکت کردیم و حدودا ساعت ۷:۳۰ دقیقه به خ جی فلکه احمدآباد رسیدیم.
اعضای شرکت کننده در برنامه: محمد رضابشیری، مهرداد تکبیری، یوسف شیرانی، محمود پیرامون، ذبیح الله گرجی، حسین فتاحی، حسین دادخواه، احمدرضا اسدی، مهری سیف اللهی، بشیر قائدی، مرتضی دشتی، محمود عشاقی، رضا مینائیان و آصفه کاظمی