ایجاد کتابخانه در پناهگاه کرکس

در حرکتی خودجوش و با هزینه شخصی تعدادی از  کوهنوردان اصفهانی آقایان  احسان چراغی ؛ رضا طلاکوب ؛ هادی امین احمدی  و خانم  مریم حاج صباغ  اقدام به را ه اندازی کتابخانه در پناهگاه کرکس نمودند. کارگروه روابط عمومی و امور بین الملل هیات کوهنوردی استان اصفهان ضمن خداقوت و تقدیر و تشکر از این کوهنوردان گرامی ، از سایر علاقه مندان دعوت می نماید با هدیه دادن کتابهای مرتبط با کوهنوردی به این کتابخانه در جهت هر چه غنی تر شدن آن گام بردارند.

گزارش کامل اجرای این برنامه و تجهیز کتابخانه مذکور به شرح زیر می باشد:

همه ما قله کرکس را در هر فصلی صعود می کنیم و بسیاری از همنوردان بیشتر وقت خود را در پناهگاه به سر می برند و  با وجود کتاب هایی در آنجا می توانند از اوقات فراغت خود لذت بیشتری ببرند. هنگامی که به پیشنهاد یکی از دوستان جهت ایجاد یک کتابخانه در پناهگاه کرکس مواجه شدم به نظرم فکر بسیارخوبی بود و استقبال کردم و گفتم هر کاری بتونم انجام می دهم و قرار شد کاملا خودجوش و با هزینه شخصی این کار را انجام دهیم.

در ابتدا دو نفر از دوستان یک هفته قبل به پناهگاه کرکس رفتند تا موقعیت و جایگاه کتابخانه و ابزارهای مورد نیاز را بررسی کرده و با نگهبان آنجا آقای احمد آرمین هم هماهنگی های لازم انجام شود.طی صحبت های آقای آرمین , باید از مسئول پناهگاه آقای نجفی (مسئول گروه کوهنوردی مخابرات) مجوز این کار گرفته می شد که خوشبختانه ایشان هم استقبال کردند.

هفته بعد در تاریخ ۴ تیرماه ساعت ۱۲ شب راهی نطنز شدیم.ساعت ۲ شب بود که به کشه رسیدیم و شب را در کنار دریاچه زیبای اقامتگاه توریستی رایان گذراندیم و صبح جمعه بعد از صرف صبحانه و برداشتن ابزارهای لازم و کتابها و چارچوب فلزی کتابخانه حدود ساعت ۱۰٫۵ به سمت پناهگاه حرکت کردیم.خوشبختانه چون ماشین مناسبی داشتیم توانستیم تا درخت گردوها را با ماشین رفته و مسافت را کوتاه تر کنیم.به محض رسیدن به پناهگاه با چکش و دسته مته  مخصوص سنگنوردی شروع کردیم به ایجاد سوراخهایی در دیوار تا کتابخانه را پیچ کرده و ثابت کنیم. با اختصاص دادن کد به هر کتاب، لیستی از کتابها تهیه کردیم.کتابهای اهدایی از طرف دوستان در مورد کوه و کوهنوردی، سلامت و ورزش بود. تمام کتابها را مهر کردیم و بعد از صرف ناهار به اصفهان برگشتیم.از تمام دوستان و مسئولین محترم که با ما همکاری کردند بسیار سپاسگزارم.

خواهشی که از کلیه همنوردان عزیز دارم اینکه با حفظ و تمیز نگهداشتن کتابهای موجود در این کتابخانه با ما همکاری کنند، و با اهداء حتی یک کتاب به کامل شدن این مجموعه کمک کنید.

(این مجموعه با تلاش احسان چراغی ؛ رضا طلاکوب ؛ هادی امین احمدی ؛ مریم حاج صباغ (گزارش نویس) جمع آوری و راه اندازی شده است.)

“مطالعه، یگانه راهی است برای آشنایی و گفتگو با بزرگان روزگار که قرن‌ها پیش در دنیا به سر برده و اکنون در زیر خاک منزل دارند “